Πέμπτη, Ιανουαρίου 22, 2015

Mircea Albulescu: Τρία Ποιήματα


Mircea Albulescu
Τρία Ποιήματα
Μετάφραση από την ρουμανική: Δημήτρης Κανελλόπουλος

Άλλα σημάδια

Για την άλλη κοιλάδα  τής  ζωής μου,
η παιδική ηλικία
είναι η σκιά των δασών

μού κελαηδούν όλα τα πτηνά
και με καλούν να βγω και  πάλι
στο παιχνίδι.
 
Σημάδια

Ζαρώνει
το μέτωπό μου
παρηγορητικά στην επαιτεία

φυτρώνουν στα  γόνατα
γαρίφαλα πάνω σ’ όλα τα γδαρσίματα
πιστοποιεί την καλή μου συμπεριφορά
η βλάστηση, πάνω στον φράχτη
της δεσποινίδος Balaşa*

Το Πυθαγόρειο θεώρημα
αναίσχυντα
περιβάλλει ένα τετράγωνο

όλα τα ποτά
έχουν την γεύση τού καφέ με γάλα

τ’  αυτί μου καίγεται
φραγμένο
με λουλούδια, δεν με ξεχνά

ασφυκτιά
μού ’ρχεται  να ουρλιάξω, να ουρλιάξω, να ουρλιάξω
και καρτερώντας να μου φυτρώσει
μια γενειάδα από δάκρυα

πεταρίζει κάπως το δεξί μου μάτι

πρέπει

πρέπει απαραιτήτως να σε ονειρευτώ
μάνα


Αλλά

Γιέ μου,
σήμερα που συμπληρώνεις
την ηλικία της πρώτης κατανόησης
τοποθετώ στο μέτωπό σου το στέμμα του ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

Και για να μην φυσήξουν μακριά
οι ψίθυροι των κουτσομπολιών
το αεράκι τού ψέματος
οι τυφώνες τού μίσους
τί κάνουν τόσοι ατελείωτοι θάνατοι
που αλέθουν τις όχθες τής ψυχής;

Γιέ μου,
σου παραδίδω ευθέως το σκήπτρο
της σκληρής ζωής!


*αναφορά στο άγαλμα της κόρης του ηγεμόνα των Ρουμανικών Χωρών, Constantin Brâncoveanu, που φιλοτέχνησε ο γλύπτης Karl Storck από λευκό μάρμαρο της Carrara της Τοσκάνης και βρισκόταν τοποθετημένο, από το 1751, στην αυλή τής εκκλησίας της Μικρής Δέσποινας Balaşa και δίπλα από το Γηροκομείο του οποίου η ίδια είχε χρηματοδοτήσει την ανέγερσh. Σήμερα στην οδό Αγίων Αποστόλων 60, στο 5ο διαμέρισμα του Βουκουρεστίου
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: